Fingers crossed, Silvja!

di Olga Hajflerova, diplomatica Ceca ed ex attivista del Partito Radicale Transnazionale.

La vita di Silvja è un’incredibile storia di coerenza e devozione. Difende coraggiosamente lo Stato di diritto, la democrazia e i diritti umani. Tramite le sue lotte fa valere questi diritti a livello locale, europeo e persino nel remoto Laos.

Dobbiamo rafforzare l’Europa, in maniera aperta e democratica, secondo il metodo radicale di Bonino e Pannella. Silvja conosce bene il funzionamento dell’Unione europea e ha una visione genuina per l’Europa. Sicuramente è la persona giusta da mandare a Bruxelles per lottare per un’Europa più giusta. Incrociamo le dita, Silvja!

Silvja’s whole life is an incredible story of consistency and devotion. She courageously defends rule of law, democracy and human rights and she systematically makes them matter whether in a local civil campaign or on a European level or indeed faraway in Laos.

We need to make Europe stronger, in an open, democratic, Bonino-Pannella-radical way. Silvja knows how Europe works and she has a genuine vision for Europe. Silvja is the right person to have in Brussels to fight for more Europe. Fingers crossed, Silvja!

Olga Hajflerova is a Czech diplomat and a former activist of the Transnational Radical Party